Torsdag

2014-07-17 | 08:13:59 | Ridpass | 2 Kommentarer
Godmorgon alla fina!
 
Jag är officiellt tillbaka från Skåne! Igen. Målet med resan blev uppnått och nu har Ezmeralda en stor, gulmålad hörnbox att bo i från och med augusti, 3 minuters cykelväg från elevhemmet och 10 minuters skrittväg till Flyinge. Bättre än så blir det inte! Är verkligen jättenöjd med stallet, allt kändes välordnat och mysigt. Tror att det blir jättebra!
 
Igår när jag kom hem var jag och Ezmeralda borta i paddocken som ni redan vet. Gick superbra, dock var hon väääldigt bockig när vi skulle galoppera lite på slutet. Hon var så glad att hon studsade och skuttade en hel långsida sötisen. Efter att ha gått en extra lång väg hem med en del klättring var hon supertrött och tyckte att det var rätt så mysigt när jag pysslade med henne och stretchade. 
 
Sen var det Glois tur att få lite motion. Vi tog med Ezmeralda på släp och gav oss ut på den vanliga rundan bara, inget avancerat. Nu börjar han bli riktigt bra i kondition faktiskt så vi både tog en liten galopp och töltade utan problem. Han blev så glad när vi töltade, man kunde känna hur hela hästen samlade upp sig och verkligen visade upp sig. Fina Gloisen.
 
Idag blir det ännu en vilodag för hästarna eftersom jag ska åka iväg hela dagen. Ezmeralda ska på Maria-träning imorgon så det gör inte henne något att ta en vilodag idag.
 
 
 

Kommentarer
» Tuva

Vad kul! Alltså åh så fin hon är *.*

2014-07-17 | 08:36:21
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se
» Wilma

Vilken superfin & härlig bild!

2014-07-17 | 13:13:57
URL: http://wilmafur.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback