Söndag 1 juni

2014-06-01 | 11:29:40 | Allmänt | 1 Kommentarer
Godmorgon allihop! Eller morgon och morgon, kanske är lite försent med ett morgoninlägg nu? I vilket fall som helst så har jag börjat dagen med ett morgonpass på travbanan, lika mysigt som vanligt. Har nu min långa "lunchrast" till lite efter två innan jag ska ner och ta det jobbiga eftermiddagspasset.
 
Innan det hade jag tänkt att jag ska rida Gloi en sväng och ta med Z på släp. Hon vilade igår eftersom hon var så duktig i fredags, men idag så blir det att åka till Maria för att dressyrträna lite senare.
 
Jag hoppas på att Maria kan hjälpa mig lite med galoppen som Ezmeralda krånglat lite med på senaste tiden. Hon blir lite för taggad och studsig och all energi kommer liksom uppåt istället för framåt. Förhoppningsvis kan vi jobba lite på det idag. Helst vill jag även komma dit lite tidigare som vi gjorde förra gången. Då hann jag rida fram henne lite själv och galoppera henne lång och låg ett par varv innan själva träningen började och det var verkligen jättebra.
 
Sen så ska även Hanna vara med på Lindas fyraåring Jatsi som jag och Linda åkte och hämtade i Göteborg igår där hon varit för att bli tillriden. Jag ska hjälpa till lite med Jatsi i sommar hade jag tänkt. Hon ska säljas, men det har inte gått så bra hittills så hon ska utbildas lite till. Ska i alla fall bli spännande att se hur långt hon har kommit sen jag red henne sist.
 
 
Ha en bra dag hörni!
 
 
 
 
 

Kommentarer
» Tuva

Finisar!!

2014-06-01 | 15:55:52
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback