Taggad!

2014-05-30 | 07:20:29 | Allmänt | 3 Kommentarer
Idag ska jag och Zessan så till Fjärås och hoppa 40 0ch 50 cm på deras träningstävling, lite som en uppvärmning inför nästa vecka då vi ska åka på nationaldagshoppning. Det ska bli jätteroligt att vara tillbaka i Fjärås igen, det har ju gått rätt så lång tid sen vi var där sist och jag känner på mig att det kommer att gå superbra.
 
Min plan är att göra iordning henne och sen skritta henne för hand en bra stund så fort vi kommit dit så att hon kan slappna av och kolla lite på omgivningen och så. Sen skrittar vi fram så länge vi hinner, vet inte hur lång tid vi kommer att ha på oss. Travar fram henne lite lugnt lång och låg och galopperar lite i båda varven och sen tar några språng, max 3-4 så att hon fått hoppa lite också. Sen mellan 40 och 50 behöver vi inte riktigt göra någonting, bara hålla igång skritten, så att energin inte tar slut.
 
Ezmeralda är en sån schysst häst att jag tror att det här kommer att funka även om hon är lite stressad och vi inte får tillräckligt med tid på oss att rida fram.
 
Vi hörs ikväll hörni!
 
 
Failbild från P&J i Fritsla

Kommentarer
» Mirra - NH och Hoppryttare

Kul! Jag bor i Fjärås :)

2014-05-30 | 08:02:30
URL: http://mirramarika.blogg.se
» Tuva

Lycka till bästa ni :) <3

2014-05-30 | 09:00:36
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se
» Ester

Svar; Nejman gud tack snälla!! :D

Vad roligt för er, lycka till!!

2014-05-30 | 09:06:24
URL: http://drevingeryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback