Jag har världens bästa häst

2015-04-28 | 22:34:21 | Ezmeralda | 1 Kommentarer
Träningen idag var verkligen super, lilla hästen var klockren och jag tycker att jag inte red helt dumt heller. Fick tillochmed beröm för att jag hade så stadig sits, även fast jag fick rida hela passet utan stigbyglar. 
 
Ezmeralda har nog aldrig någonsin varit så fin, det var en helt fantastisk känsla hur hon verkligen var framme för hjälperna och jobbade genom hela kroppen. Vi övade mest skrittpiruetterna, ryggningar och övergångar och det gick jättefint alltihop, sååå nöjd med min lilla häst.
 
Fick verkligen upp ögonen för hur mycket man småfuskar och sitter och håller lite på inner när hela hästen egentligen ska kunna gå på nästan bara ytterhjälper. Man ska få med sig yttersidan först och främst innan man gör något alls med inner. På slutet fick vi galoppera på volten och helt släppa innertygeln och det var så fantastiskt hur Ezmeralda gick kvar i formen på volten som ingenting helt för yttertygel och skänklarna.
 
Alltså en riktigt, riktigt bra träning som verkligen gav mersmak. Nästa gång ska vi öva programmet och finputsa inför tävlingen!
 
 
 

Kommentarer
» Tuva Björnwall

Vad kul! :D

2015-04-30 | 09:36:06
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback