Mysig uteritt

2015-04-08 | 23:33:53 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Idag var jag och Zessis ute med Sofia och Baloo i kvällssolen vilket var supermysigt. Vi red ut en runda runt Granelund och terrängbanan och red sedan en stund på Hastings innan vi skrittade hemåt.
 
Ezmeralda var lite seg till en början, men vaknade till och taggade järnet när vi jobbade lite mer ordentligt på Hastings. Vi gjorde lite övergångar från halt eller skritt till galopp för att få henne lite mer alert och framme för hjälperna och när det funkade gjorde vi lite övergångar mellan samlad galopp och mellangalopp vilket Zessan tyckte var sjuukt roligt. Jättetrevlig var hon ändå, min prinsessa :)
 
Imorgon taggar vi påskhoppningen som HG3 anordnar. I lag om fyra personer och två hästar ska man ta sig igenom en bana och visa upp ett shownummer. Vår grupp har prinsesstema och jag och Zessis ska vara Belle. Jag har idag införskaffat fyra meter gult sidenband för just detta tillfälle så förhoppningsvis blir det bra.
 
Kan lova att det kommer att komma lite roliga bilder såsmåningom!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback