Åka hem-dag

2015-02-06 | 07:57:59 | Ridpass | 0 Kommentarer
Godmorgon allihop! Härligt med fredag ellerhur!

Idag ska jag faktiskt sätta mig på tåget hem mot Göteborg och lilla Fotskäl. Anledningen är att jag fyller år på torsdag och eftersom det blir första gången utan familjen på min födelsedag så ska jag åka hem så att vi kan fira lite innan. Z är i goda händer då Sofia ska rida och pyssla med henne i helgen. Det ska i alla fall bli lite trevligt att vara hemma med familjen en stund, även fast det blir väldigt kort. 

Igår var det den älskade Flyinge-dagen bestående av körning, visning av häst vid hand och anatomi & fysiologi på hippologin. Jag och Emelie hade Bonneville både på körningen och när vi övade på visning vid hand och det gick jättebra. Han är så mysig jättehästen :)

Ezmeralda var också superfin igår. Vi var i lilla med Vickis & Sunny och övade enkla byten,öppnor och skänkelvikningar. Hon var verkligen jättetrevligvatt rida förutom att hon segade av lite i slutet av både öppnor och skänkelvikningar. Men det var inte så farligt och hon gjorde faktiskt några riktiga byten utan att ha en travövergång emellan. Så duktig!

Bonneville i lilla igår

Älsklingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback