Skrittjobb i lilla

2015-02-03 | 00:32:26 | Ezmeralda | 0 Kommentarer
Idag (eller igår blir det väl egentligen...) blev det ett skrittpass precis som jag hade planerat. Vi fick sällskap av Emelie & Breeze och höll till i lilla ridhuset, vilket var väldigt mysigt.
 
Ezmeralda blev lite förvirrad först när vi bara skrittade och verkade undra hur lång uppvärmning vi skulle ha, men efter ett tag fattade hon vinken och var riktigt fin. Vi gjorde lite ökning/samling och öppnor och skänkelvikningar åt båda hållen vilket gick jättefint, hon är så duktig lilla hästen. Var rätt inspirerad efter helgens dressyrtävlingar så var fast besluten om att nu, nu ska minsann Z utbildas. Nästa steg att ta kändes som sluta så vi testade på det en liten stund. Jättebra att ha en kompis med som kan kolla om man gör rätt! Hon förstod inte riktigt vad jag ville först, men försökte så gott hon kunde och gjorde några steg rätt emellanåt i alla fall. Man ska ju börja någonstans liksom :)
 
I slutet testade vi även på att rygga lite, en annan grej vi inte gjort tidigare. Gjorde det väldigt lätt för henne och använde kommandot vi lärt in från marken så att hon skulle förstå bättre och det gjorde hon, lilla hästen.
 
Sammanlagt är jag jättenöjd, hon var superfin och kändes jättefräsch. Vi ska definitivt skrittjobba mer, det ger så fruktansvärt mycket känner jag. Rätt nöjd att jag inte var med och tränade för hennes ben kändes jättefint och svalt efteråt så det var nog bra att inte överanstränga så snart efter att svullnaden  gått ner.
 
Nu efteråt har jag skrivit klart och lämnat in en svenska-uppgift, varit ute och sprungit några km och sedan hängt i köket till tolv med dem som suttit och sista-minuten skrivit på svenskan.
 
Hoppas era dagar har varit fina de med för det har min definitivt varit!
Hörs imorn!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback