Tre hästar ridna!

2015-02-16 | 23:56:00 | Ezmeralda | 1 Kommentarer
Gud vad jag är trött! Har varit en lång, men väldigt produktiv dag idag tycker jag.
 
Började dagen med en morgonfodring på dryga två timmar eftersom det blåste för mycket för att ge dem hö ute. Suck. Tog en halv evighet istället i och med att jag var tvungen att vänta tills allihop ätit upp. Det blev även rätt oroligt när en del blev klara snabbare än andra osv.
 
Sen var det en del pluggande, lunch, en sväng till stallet igen för att mocka, en tur till Södra Sandby för att handla och sen då ridning.
 
Skulle egentligen bara hjälpt min kompis Sofia, som hade hand om två hästar idag och inte riktigt orkade, med en häst, men det blev att jag red båda två lite ordentligare och så red hon lite på den lille araben, Pripps, när jag var klar med honom. Pripps var den häst jag tog med till ridhuset, en lite äldre arabkille som är väldigt speciell, men jättemysig att rida. Sen hade vi också Breeze som Sofia tog med, en jättehäst (om man jämför med typ Z eller Pripps...), med en underbar guldfärg och även han supermysig att rida. Dock var han mycket mer tungriden än vad jag är van med så det blev verkligen att man fick jobba!
 
Efter att jag skött om Pripps när vi ridit klart båda hästarna drog jag till Z en snabbis och skrittade ut med henne i 40 min typ. Vi ska träna imorgon så ville vara ha känt igenom henne lite och att hon fick röra på sig. Det var i alla fall väldigt mysigt!
 
 
Breeze & Pripps idag

Kommentarer
» Camilla

ja träna fick du göra i går i alla fall =D...

2015-02-17 | 10:07:07
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback