Dagens funktionärande

2015-01-31 | 19:47:17 | Ezmeralda | 3 Kommentarer
Idag har varit första dagen av helgens dressyrtävlingar här på Flyinge och jag har varit med och varit funktionär i två klasser, Msv B och Msv A. Mitt jobb som knappare innebar att jag med en iPad hela tiden tryckte in poängen så att vi kunde ha en live-uppdatering på equipe. Det var verkligen jättelärorikt och roligt och man lär sig en massa av att höra domarens synpunkter och vad hon tittade mest på när hon dömde. Sammanlagt blev det fem och en halv timme i ridhuset ungefär och efter det var man rätt kall och stel kan jag lova...! Men en väldigt rolig och lärorik dag ändå!

Ezmeralda fick sig en promenad även idag, lite längre än den igår bara, och det känns som att svullnaden gått ner riktigt bra. Fortfarande lite tjockare, men knappt märkbart och hon ömmar inte så imorgon blir det ut och skritta henne uppsuttet igen. Lär vara en rejält pigg häst efter alla dagar hon vilat nu...

Bild från när vi byggde i Crafoord igår :)

Kommentarer
» Sophie S. Varnäs

Skönt att svullnaden har gått ner lite igen!!

Svar: Ja verkligen! Känns bra! :D

2015-02-01 | 21:36:13
URL: http://tavlingsponnys.horseworld.se
» Jonna

Vad spännande, jag kan tänka mig att man lär sig mycket av att bara hjälpa till i en sådan situation! :)

2015-02-02 | 09:54:27
URL: http://ponnyvalack.blogg.se
» Camilla

ååå vad kul, tänk om man hade gått där själv =)... Lätt att vara efterklok ;D

SV: ja det behöver man verkligen för att orka fortsätta de dagar det går tungt =)

2015-02-02 | 11:51:27
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback