Hemma!

2015-03-29 | 17:29:18 | Allmänt | 0 Kommentarer
Det har hänt mycket i veckan kan jag berätta; tränat två gånger för Linda, varit funktionär på Baltic cup, hjälpt till med Nisse igen, vanliga saker som pluggat och gymmat och sen även tagit med mig Ezmeralda och rullat hem till Fotskäl med ett stopp hos sadelprovaren hos Horsefarm på vägen. 
 
Nu är i alla fall jag och Ezmeralda hemma vilket känns lite konstigt ärligt talat, det är en sån omställning varje gång man åker tillbaka hit från Flyinge, men rätt mysigt ändå. Zessan verkar jättenöjd hittills, hon trivs verkligen här och det är skönt. Trots att hon nu står själv inne på natten i vår vanliga stalldel där hon och Gloi stod tillsammans innan, har hon inte gått runt i boxen knappt alls och var väldigt lugn när jag kom till stallet imorse. Skönt! Sen har hon självklart sällskap ute hela dagarna av stallägarens hästar.
 
Just nu är jag faktiskt på väg bort till stallet, jag och Z ska dra oss bort till paddocken en sväng tänkte jag och dressyra lite barbacka. Vår sadel ligger hos horsefarm fortfarande så det får bli en barbackavecka. Inte fel det heller! Med tanke på att man inte får rida barbacka på Flyinge så ska det bli jättekul att dressyra lite barbacka, det har vi inte gjort på lääänge.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback